I suveræn skaterstil er det amerikanske RVCA’s filosofi at overskride grænserne for det traditionelle. Det er et design-drevet livsstilsbrand, som konstant søger nye udfordringer. RVCA følger ikke trenden, men skaber den, og det har gjort mærket til det naturlige valg i skaterverden og andre subkulturer, som selv vil sætte dagsordenen for, hvad de klæder sig i. RVCA’s designere henter deres inspiration fra street culture, og skaberen, PM Tenore, har lige fra starten haft en vision om at kombinere kunst, musik, mode og nye tendenser. RVCA arbejder ud fra en målsætning om at forene det tilsyneladende uforenelige – orden og kaos, fortid og fremtid.
Et livstilsbrand født på gaden
RVCA er et livstilsbrand, der vil sikre sig, at deres produkter kommer til verden på en bæredygtig og ordentlig måde. Det har sikret firmaet en SA8000-certificering, der blandt andet garanterer, at virksomheden ikke samarbejder med leverandører, der gør brug af børnearbejde eller underbetaler sine medarbejdere. RVCA sikrer sig også, at deres leverandører ikke anvender allergifremkaldende kemikalier eller materialer under fremstillingen. RVCA lader det ikke blot blive ved ordene. Firmaet går direkte ind og støtter udøvere indenfor for eksempel skateboard, surfing, snowboard og kampsport. Men man finder også musikere, billedkunstnere og forfattere blandt de udøvere i subkulturerne, som RVCA holder af og er en del af.